پمپ وکیوم طبقاتی

پمپ طبقاتی

پمپ طبقاتی از گروه پمپ های سانتریفیوژ هستند که در انواع پمپ طبقاتی عمودی و پمپ طبقاتی افقی و از متریال های متفاوت مانند چدن و استیل ساخته می شوند و جهت کاربردهای متنوع صنعتی و کشاورزی به کار می رود.

ویژگی پمپ های سانتریفیوژ عمودی نسبت به نوع افقی داشتن سطح مقطع بسیار کم ( جا گرفتن فضای بسیار محدود جهت اماکنی که دارای محدویت جا و فضا می باشند ) طراحی و ساخته شده اند.

جنس بدنه این نوع پمپ ها استیل و یا چدن می باشد ( پروانه این نوع پمپ ها از جنس استیل و چدن می باشد)

پمپ وکیوم طبقاتی
پمپ وکیوم طبقاتی

کاربرد پمپ سانتریفیوژ طبقاتی:

افزایش فشار آب در بخش های صنعتی، کشاورزی و ساختمانی
انتقال آب سرد و گرم برای سیستم های حرارتی و تهویه مطبوع
تغذیه دیگهای بخار
دستگاه های تصفیه آب RO و آب شیرین کن
بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی
فواره ها

پمپ طبقاتی سری WKL :

الکتروپمپ سانتریفیوژ فشار قوی با پروانه های بین یاتاقانی، چند طبقه با محفظه های برش قائم یا همان محفظه های شعاعی و موتور جدا می باشد.هر طبقه توسط واشر کاغذی یا اورینگ آب بندی می شود.
با استفاده از پیچ بست طبقات به یکدیگر متصل می شوند.محفظه رانش و مکش با پایه های نگهدارنده به صورت یکپارچه ریخته گری شده اند.
نیروهای محوری و شعاعی وارد بر محور پمپ توسط دو عدد بلبرینگ گریس کاری شده که در دو طرف پروانه ها واقع شده اند تحمل می شوند.
در نهایت از مشخصات کلی پمپ میتوان به هد پمپ تا 310 متر، دبی پمپ 2 تا 950 مترمکعب در ساعت، قطر خروجی پمپ از 32 تا 200 میلیمتر، دمای سیال قابل پمپاژ از 10- تا 110 درجه سانتیگراد با نوار گرافیت، در آب بندی 0/1 تا 140 درجه سانتیگراد با آب بند مکانیکی، فشار تست پمپ نیز تا 40 بار اشاره کرد.
پمپ طبقاتی پمپیران سری WKL برای پمپاژ در مصارف صنعتی، استفاده در بوستر پمپ های آبرسانی و بوستر پمپ های آتش نشانی، مصارف آبیاری، تامین آب شهر، سیستم های آبرسانی، تغدیه بویلر، پمپاژ آب کندانس شده و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی صنعتی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

تعمیر پمپ وکیوم طبقاتی