[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-3907bz’ admin_preview_bg=”]

چگونه پمپ وکیوم آبی انتخاب کنیم؟

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت وکیوم و تعمیرات بلوئر هوادهی و وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

پمپ های وکیوم رینگ مایع(وکیوم آبی) کمک می کنند تا مشکل هدایت مخلوط گاز مرطوب حل شود. نوشته شده توسط جو آلاسو پمپ های واکیوم حلقه مایع معمولا برای هدایت مخلوط گاز مرطوب استفاده می شوند (مانند مخلوط هایی که شامل بخار فشرده هستند).

رطوبت حاضر در این مخلوط می تواند روغن روانکاری در پمپ های روانکاری روغنی خشک سنتی را شسته و احتمالا منجر به شکست پیش از موعد مقرر شوند. بعنوان پیش برنده که پمپ واکیوم می چرخد آب را توسط نیروی سانتریفیوژی پرتاب می کند که حلقه مایع متحدالمرکزی را با پیرامون جدار ایجاد می کند تا کار فشرده سازی انجام شود.

انتخاب پمپ وکیوم

نصب گریز از مرکز پیش برنده با توجه به نتایج جداره در فضای افزایش یافته تیغه های پیش برنده در پورت ورودی و فضای کاهش یافته به سمت پورت خروجی است. وقتی گاز وارد پورت ورودی می شود، بین تیغه های پیش برنده و حلقه مایع به دام می افتد. سپس، پیش برنده می چرخد، حلقه مایع گاز را فشرده می کند و فشرده شده آن از پورت خروجی خارج می شود.

اطلاعات مورد نیاز برای اینکه پمپ واکیوم رینگ مایع به دقت برآورد می شود که شامل این موارد است: فشار ورودی، که معمولا با mmHgA بیان می شود. دمای ورودی سرعت حجم جریان که معمولا به صورت LB/hr بیان می شود و وزن مولکولی اجزای مایع داده های فشار بخار برای هر جزء مایع داده های مایع آب بندی شده اگر به جزء آب باشد.

نیروی ثقل ویژه، دمای ویژه، گرانروی، هدایت دمایی، وزن مولکولی و داده های فشار بخار دمای مایع آب بندی شده یا آب سرد شده فشار تخلیه، که معمولا به صورت PSIG بیان می شود. هر یک از این عوامل بر اندازه پمپ واکیوم رینگ مایع تاثیر می گذارند.

تولیدکنندگان پمپ واکیوم رینگ مایع می توانند تعیین کنند اگر حفره ای می تواند از کاربرد ویژه ای را ایجاد کنند. حفره ای که ایجاد شده است نتیجه سریع جوشش مایع آب است. در طول جوشیدن، حباب ها در مایع ایجاد می شوند و دنبال راهی برای فرار هستند.

نحوه انتخاب پمپ وکیوم

افزایش حباب ها در مایع، آن ها در معرض نواحی فشار بالاتر قرار می گیرند و می تواند باعث اضمحلال شود. این پدیده منتهی به فرسایش شدید یا ایجاد سوراخ در داخل پمپ می شود. حفره می تواند توسط صدای غرش مانندی یافت شود که چون تیله نوردی درون پمپ به نظر می رسد. این به نظر می رسد نباید باعث سردرگمی شود که رخدادی بعنوان نتیجه ضربه آبی است.

 اگر فشار بخار مایع آب بندی شده نزدیک به فشار کارکردی ورودی پمپ واکیوم است به نظر می رسد احتمالا صدایی از حفره شنیده شود. اگر پمپ رینگ مایع مجزا شوند و پیش برنده ها و صفحات ورودی سوراخ شده باشند، حفره ای آشکارا به جود می آیند.

پمپ رینگ مایع با صفحات پورت مسطح می تواند به آسانی ماشین کرده و دوباره سوار کرد. در مقابل، پمپ رینگ مایع با پورت های مخروطی دشوارتر برای ماشین کردن هستند به خاطر شکل مخروط و زاویه ای که دارند.

روش های ممکن برای حذف حفره شامل این موارد هستند: استفاده از مایع آب بندی شده سردتر. این باعث کاهش فشار بخار مایع آب بندی می شود و آن را از شعله ور شدن ناگهانی حفظ شود. استفاده از مایع آب بندی شده در فشار بخار کمتر.

این امر از شعله ور شدن مایع آب بندی شده و ایجاد حفره جلوگیری می کند. مایع آب بندی شده با فرآیند مخلوط گاز و مواد ساخت باید سازگار شوند. لوازم جانبی معینی ممکن است برای طراحی دوباره مورد نیاز باشند تا با مایع آب بندی شده متفاوت کار کنند.

افزایش فشار کارکردی ورودی (اگر فشار متحمل به فرآیند خواهند بود) که فراتر از دامنه حفره است. بارگذاری فشار کارکردی را بررسی کنید.

اگر بار کمتر از حد طراحی است، پمپ ممکن است در فشار مطلق کمتری عمل می کند که ممکن است منتهی به جوشش مایع آب بندی شده و ایجاد حفره شود. سوپاپ کمکی واکیوم یا سوپاپ گرفتن هوا می تواند برای معرفی بار اضافی استفاده شود که پمپ می تواند نزدیک تر به فشار طراحی عمل کند.

در بالادست یک تقویت کننده پمپ واکیوم رینگ مایع نصب کنید. تقویت کننده فشرده خواهد کرد و فشار مطلق ساکشن پمپ واکیوم را افزایش می دهد.

انواع بسیاری از تقویت کننده ها وجود دارند اما ساده ترین نوع ایجکتور (ejector) است که قسمت متحرکی ندارد. ایجکتور با استفاده از انرژی فشار محرک است که شتاب بار گاز کشیده شده را افزایش می دهد. این فشار مطلق بالاتری در خروجی ایجکتور تولید می کند.

دو نوع ایجکتور که ایجکتور بخار است

که از بخار فشرده شده استفاده می کند و جت هوای اتمسفری که از هوای اتمسفری بعنوان محرکی استفاده می کند. افزایش توان عملیاتی مایع آب بندی شده اگر ممکن باشد. این افزایش دمای پمپ رینگ مایع را کاهش می دهد و فشار بخار مایع آب بندی شده را کم می کند.

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر:

۱) مشاوره فنی و تخصصی درباره وکیوم پمپ و بلوئر هوادهی؟
۲) آموزش نصب و راه اندازی وکیوم پمپ روغنی؟
۳)راه اندازی انواع وکیوم پمپ؟
۴)نحوه عملکرد پکیج وکیوم آبی؟
۵) تعمیرات تخصصی پمپ وکیوم و پمپ خلاء؟
۶)عملکرد و کارایی الکتروموتورها؟
۷)عملکرد و کارایی ژنراتورها؟
۸)کاربرد وکیوم در صنایع نساجی؟
۹)کاربرد وکیوم در صنایع پلیمر؟
صنایع وکیوم آسیا

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید