[av_textblock size=” font_color=” color=”]

دستگاه وکیوم شیرینگ چیست؟

زمانی که این رول در اطراف محصول بسته بندی قرار میگیرد و توسط دستگاه شیرینگ پک حرارت میبیند، مانند یک پک نایلونی به جداره بیرونی بسته بندی میچسبد.

مدل های اتوماتیک دستگاه شیرینگ پک در واقع عملیات رول گذاری در اطراف بسته، برش رول و همچنین حرارت دهی برای پک کردن را به صورت اتوماتیک انجام میدهند. در برخی از مدل های شیرینگ نیمه اتوماتیک بعضی مراحل توسط اپراتور صورت میگیرد.

قطعات اصلی دستگاه شیرینگ پک چیست؟

برای مثال برای بسته بندی های پرتیراژ و به اصطلاح تعداد بالا، دستگاه شیرینگ پک بایستی دارای کانوایر یا همان نقاله و یا حداقل میزکار جداگانه برای بالاتر بردن سرعت بسته بندی باشد. المنت های گرم کننده کابین نیز جزو قطعات اصلی در دستگاه به حساب می آیند.

نکته دیگر در خصوص دستگاه شیرینگ پک امکان تنظیم حرارت و همچنین تنظیم مدت زمان است. دینام دستگاه بایستی کیفیت لازم برای کارکرد پیوسته در شیفت های کاری را داشته باشد. همچنین برد الکترونیکی دستگاه بایستی امکان تنظیمات دقیق پارامترهای حرارت و زمان را دارا باشد.

طرز کار دستگاه شرینگ پک چگونه است؟

طرز کار در مدلهای مختلف متفاوت است. به طور معمول بسته در بین دو رول شیرینگ قرار میگیرد و توسط دوخت دستی یا برش پنوماتیک به مقدار مورد نیاز برای پک کردن بریده میشود. سپس به طور دستی و یا به صورت اتوماتیک، بسته و رول همراه در کابین اصلی دستگاه شرینگ قرار میگیرد. پس از اعمال حرارت، بسته به صورت شیرینگ پک شده از دستگاه خارج میگردد.

چه مدل‌هایی از دستگاه بسته بندی شیرنگ وجود دارد؟
دستگاه شیرینگ کابینی :

دستگاه شیرینگ کابینی ساده ترین نوع دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک است. در دستگاه شیرینگ کابینی تاقه‌ی رول در سمت راست بسته شده و عملیات رول گذاری، هدایت به کابین حرارتی و برداشتن بسته از درون دستگاه توسط اپراتور صورت میگیرد.

دستگاه شیرینگ پک کابینی قابلیت تنظیم حرارت کابین و همچنین مدت زمان بسته بندی را داراست. معمولا یک فرایند پک در دستگاه شیرینگ پک کابینی بین 8 تا 10 ثانیه طول میکشد.

[/av_textblock]