طرز کار پمپ وکیوم ابی

طرز کار پمپ وکیوم ابی

پمپ وکیوم آبی یک پمپ وکیوم است که از آب برای خنک‌کاری و روان‌کاری استفاده می‌کند. این پمپ‌ها برای جابجایی گاز‌ها و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیازمند یک مایع (معمولا آب یا روغن) به عنوان سیلینگ هستند.

طرز کار پمپ وکیوم آبی به این صورت است:

تشکیل حلقه آبی: آب تزریق شده توسط پمپ به داخل پمپ هدایت می‌شود. درون پمپ، یک حلقه آبی تشکیل می‌شود که آب را در حین عملکرد خنکایی می‌بخشد.

مکش و خروج گاز: گاز از دریچه خروجی تخلیه می‌شود. این گاز با مکش پمپ به داخل پمپ هدایت می‌شود و سپس از طریق دریچه خروجی خارج می‌شود.

سیلینگ: آب به عنوان سیلینگ عمل می‌کند و در تماس مستقیم با پروانه و دیگ‌های مکانیکی قرار نمی‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که پمپ دارای عمر طولانیتری باشد و نیاز به تعمیرات و تعویض قطعات کمتری داشته باشد.

مکش ۶ تا ۸ میلی بار: پمپ وکیوم رینگ آبی برای کاربردهای صنعتی که نیاز به فشار وکیوم بالا دارند، بسیار مناسب است. این پمپ‌ها به جهت عملکرد ساده و استهلاک پایینی که دارند، برای انتقال بخارات، گازهای معمولی، گازهای دارای آلایندگی و خطرناک بهترین گزینه ممکن خواهند بود.

نتیجه‌گیری: پمپ وکیوم آبی یک پمپ وکیوم است که از آب برای خنک‌کاری و روان‌کاری استفاده می‌کند. این پمپ‌ها برای جابجایی گاز‌ها و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیازمند یک مایع به عنوان سیلینگ هستند. طرز کار پمپ وکیوم آبی شامل تشکیل حلقه آبی، مکش و خروج گاز، سیلینگ، و مکش ۶ تا ۸ میلی بار است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید