[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-6ujmp’ admin_preview_bg=”]

آب بندی سیستم خلاء وکیوم

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

متداول ترین نوع مهر و موم مورد استفاده برای آب بندی سیستم های خلاء ، حلقه O است. برای اینکه هر حلقه O برای سرویس با خلاء بالا مناسب باشد ، باید فشار بخار بسیار کمی در دمای سرویس داشته باشد. این ماده نباید دارای اجزای سازنده یا موادی باشد که در فشارها و دماهایی که محل اتصال به آنها بخار خواهد شد.

از مواد لاستیکی بوتیل ، Buna-N و Fluorocarbon (Viton® A) برای آب بندی سیستم خلاء محفظه های بزرگ (قطر ۱۵ فوت و ۲۵ فوت) در LeRC استفاده شده است.

این مواد می توانند ، در ساخت خوب ، حلقه های O حلقه ای و تحت شرایط کنترل دما ، خلاء را به اندازه ۱۰-۸ Torr مهر و موم کنند. محفظه های خلاء کوچک (قطر ۶ فوت) و بزرگ (قطر ۵۰ فوت) با موفقیت در برنامه های تحقیقاتی LeRC برای شبیه سازی شرایط فشار فضا و محیط استفاده شده است.

آزمایشات زیست محیطی ، آزمایشات و آزمایشات قبل از پرواز (که همگی به فضای خلاء با حجم زیاد نیاز دارند) در LeRC در این محفظه ها انجام شده است. برای این محدوده فشار ، ملاحظات طراحی O-ring زیر باید دنبال شود:

ابعادی برای بدست آوردن درجه فشرده سازی صحیح برای آب بندی بهینه حلقه O ، باید به اندازه حلقه O نسبت به اندازه فضای شیاری که حلقه O در آن نصب شده است ، دقت شود. هر شیار دارای شکاف اندکی (فاصله قطری) بین دو سطح جفت شدن حفره داخلی شیار را تشکیل می دهد.
بنابراین مهم است که حجم حلقه O بیشتر از حفره باشد ، اجازه می دهد فشرده سازی مهر و موم باعث جلوگیری از شکاف قطری شود ، از نشت جلوگیری کرده و ۲۵٪ فشرده سازی در حلقه O ایجاد می کند. لاستیک بوتیل با استفاده از شیارهایی که فشرده سازی ۱۵٪ ، ۳۰٪ و ۵۰٪ را ارائه می دهند ، در مهر و موم های حلقه O نوع صورت آزمایش شده است.
برای کاربردهای حلقه O عمودی (به عنوان یک محفظه) ، استفاده از شیار زیر تراش مانند آنچه در شکل ۱ نشان داده شده است ، مطلوب است. باز است.

فشار بخار آبندی سیستم خلاء:

فشار آبندی سیستم خلاء : حلقه O باید در دمای سرویس فشار بخار بسیار کمی داشته باشد. این ماده نباید دارای اجزای سازنده ای باشد که در اثر فشارهایی که مفصل تحت فشار قرار می گیرد ، بخار خواهد شد. از مواد آلی انعطاف پذیر مانند Viton® A معمولاً برای تولید و نگهداری خلاء تا ۱۰-۹ Torr استفاده می شود.
درجه حرارت. فشار بخار اکثر یا همه مواد آلی متناسب با دما است. بنابراین بسیار مهم است که درجه حرارت O-ring محدود شود.
بهترین مواد باید زیر ۲۵۰ درجه فارنهایت نگه داشته شوند و برای حداقل دفع گاز ، درجه حرارت حتی پایین تر نیز توصیه می شود.
برای دمای کمتر از ۶۵ درجه فارنهایت ، می توان از اتصالات حلقه O با دقت ساخته شده در فشارهای پایین ۱۰-۹ Torr استفاده کرد.
گرمای بیش از حد ، با گذشت زمان ، مواد حلقه O را از نظر جسمی و / یا شیمیایی تخریب می کند ، که ممکن است باعث شود آنها به عنوان مهر و موم غیرفعال شوند. درجه حرارت O-ring باید در حین کار با خلاra فوق العاده به مقادیر بین صفر تا -۱۰ درجه فارنهایت کاهش یابد.

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.
مطالعه بیشتر:
۱) روغن پمپ وکیوم چیست؟
۲) توضیح درباره گیج های پمپ وکیوم؟
۳) چمبر و مخازن پمپ های وکیوم؟

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید