[av_textblock size=” font_color=” color=”]

وکیوم ابی بدنه استیل

پمپ خلاء به سادگی پمپ هایی است که هوا را به داخل یا خارج از چیز دیگری منتقل می کنند. گاهی اوقات گاز را از یک منطقه خارج می کند و یک خلاء جزئی را پشت سر می گذارد. بارهای دیگر یک پمپ خلاء آب را از یک منطقه به منطقه دیگر برطرف می کند ، همانطور که یک پمپ مایع در زیرزمین انجام می دهد. از پمپ های خلاء برای تولید لوله های خلاء و لامپ های برقی و برای پردازش نیمه هادی ها در یک محیط صنعتی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند خلاء تولید کنند که از این طریق می توان از آن برای تامین یک قطعه تجهیزات استفاده کرد. به عنوان مثال در هواپیماهای هواپیما ، ژیروسکوپهای واقع در برخی از ابزارهای پروازی در صورت خرابی الکتریکی از منبع خلاء تغذیه می شوند.

به اندازه پمپ های خلاء وجود دارد که تعداد کاربردهایی برای آنها وجود دارد. طبقه بندی فرایندی پیچیده و غالباً متفاوت است. با این حال ، می توان زمینه را به دو دسته گسترده کاهش داد: پمپ های انتقال و به دام انداختن ، و یا دامگیری ، پمپ ها. پمپ های ورودی با به دام انداختن مولکول ها در یک فضای محدود کار می کنند. نمونه هایی از این سرماخوردگی است که مولکول های گاز مایع را در یک تله سرد به دام می اندازد و پمپ یون که از گاز یونیزه شده و مغناطیسی استفاده می کند ، به دام می افتد. پمپ یون پمپ های انتقال (همچنین به عنوان پمپ های جنبشی شناخته می شوند) مانند پمپ توربومولکولی از شتاب استفاده می کنند تا گاز را از قسمت خلاء به سمت اگزوز تسریع کند.

وکیوم ابی بدنه استیل

طبقه بندی دیگر پمپ های خلاء ، پمپ خلاء هوای فشرده شده در مقابل پمپ مکانیکی است. پمپ های هوای فشرده از اصل برنولی استفاده می کنند ، که به تفاوت های فشار برای ایجاد خلاء متکی است. پمپ های خلاء مکانیکی معمولاً دارای موتور الکتریکی به عنوان منبع انرژی هستند ، اما می توانند به طور متناوب به موتور احتراق داخلی تکیه کنند و هوا را از یک حجم بسته خارج کرده و آن را به جو آزاد کنند. پمپ خلاء چرخشی-پرنده محبوب ترین نوع پمپ مکانیکی است. روتورهای جداگانه در اطراف شافت قرار می گیرند و چرخش در سرعت های بالا دارند. هوا در بندر ورودی به دام افتاده و جابجا می شود و خلاء ای در پشت آن ایجاد می شود.
برای خرید و مشاهده لیست قیمت ها و انواع مختلف وکیوم کلیک کنید
با پیشرفت تکنولوژی ، انواع پمپ های خلاء موجود را نیز انجام دهید. پمپ هایی که برای استفاده در یک صنعت ایجاد شده اند ، مانند پمپ های خلاء “خشک” (که در ابتدا برای صنعت نیمه هادی ایجاد شده است) برای استفاده در مناطق دیگر اصلاح می شوند. به نظر می رسد محدودیتی برای انجام کار با پمپ خلا وجود ندارد
[/av_textblock]